Grazia De luxe kolumna: Pravo vrijeme za vitamin C

Sezona vitamina C!

Ovaj svestrani vitamin, najpoznatiji među vitaminima, sudjeluje u čak 15.000 metaboličkih procesa u ljudskom organizmu. Askorbinska kiselina, odnosno vitamin C, snažan je antioksidans što znači da štiti stanice od slobodnih radikala, otpadnih produkata metabolizma koji, ako se prekomjerno nakupljaju u tijelu, mogu izazvati brže starenje stanica i nastanak različitih bolesti, uključujući i rak. Količina slobodnih radikala može se povećati zbog cigareta, alkohola, nepravilne prehrane, onečišćenog okoliša, prekomjernog izlaganja suncu…

Čovjek, za razliku od brojnih drugih sisavaca, ne može samostalno proizvesti vitamin C, već ga dobiva prehranom. Dovoljne količine najlakše je osigurati svakodnevnom konzumacijom raznovrsnog voća i povrća. Popularno je misliti da su najveći izvori vitamina C citrusi, ali svakako ne smijemo zaboraviti na papriku, brokulu, cvjetaču, kelj, kupus, blitvu, rajčicu, šparoge, celer… Mnogi od nas, posebno u ovim zimskim mjesecima, nastojimo pridonijeti zdravlju dodatno uzimajući C vitamin u obliku suplemenata. Mišljenja sam da C vitamin, koji pronalazimo u prirodnom izvoru, nije isto što i askorbinska kiselina, inače sintetizirani oblik vitamina C za čiju se sintezu najčešće koristi glukoza dobivena iz GMO kukuruza. U prirodi, C vitamin postoji kao kompleks u kojemu ćete pronaći askorbinsku kiselinu, ali i rutin, bioflavonoide, tirozinazu, koenzime i neke drugih kemijske spojeve koji zajednički čine ovaj vitamin bez kojeg bi ljudski život bio nezamisliv. U prilog korištenja prirodnog C vitamina ide i podatak kako se prirodni C vitamin, nakon apsorpcije, u organizmu zadržava čak 48 sati, dok se askorbinska kiselina zadrži samo dva sata. Odluka o tome kako ćemo ga osigurati svom organizmu jest na svakom od nas, a svako od nas ima prirodni “barometar“ koji potiče izlučivanje nepotrebnog viška vitamina C. Preporučene dnevne količine za odraslu zdravu osobu su 75 mg za žene i 90 mg za muškarce, a kao najviši podnošljiv dnevni unos najčešće se spominje 2000 miligrama (2 grama). 

Koža voli vitamin C

Za zdravlje kože C vitamin je od iznimne važnosti jer kao antioksidans ima važnu ulogu jer stabilizirajući kolagen, povećava njegovu sintezu u oštećenoj koži. Tako ublažava i smanjuje foto oštećenja nastala djelovanjem UV zraka, a antioksidativno djelovanje pomaže u očuvanju od slobodnih radikala nastalih djelovanjem UV zraka. Lokalno nanošenje preparata s vitaminom C, pogotovo ako su u kombinaciji s vitaminom E, učinkovita su u sprječavanju foto oštećenja kože. Lokalnom primjenom u trajanju od najmanje 12 tjedana vidno ćete smanjiti naboranost i hrapavost kože, pigmentacije i vratiti sjaj. Vitamin C se prirodno nalazi u dermisu i u epidermisu, a starenje, izlaganje UV zrakama ili pušenje drastično smanjuje njegovu koncentraciju, pogotovo u gornjem sloju kože. Upravo radi toga pribjegavamo lokalnoj primjeni vitamina C u obliku  krema, fluida, seruma kako bi nadoknadili njegov gubitak. No, on je i jedan od najznačajnijih sastojaka krema za svakodnevnu njegu lica. 

U profesionalnim kozmetičkim tretmanima poput mezoterapije, pomlađivanje se odvija neposredno ispod površine kože. Vitamin C apliciramo dubinski, bilo samostalno ili u kombinaciji s drugima antioksidansima, uz pomoć dermapena. Sitnim ubodima u kožu unosimo aktivne sastojke kako bi potaknuli stvaranje novog kolagena, popravili oštećenja i vratili sjaj i blistavost., čime se ona regenerira i pomlađuje. Ovakvi se tretmani posebno primjenjuju kod osoba s problemima hiperpigmentacije, sive i umorne kože te koža koje su puno izložene suncu i koža pušača.

Često me pitaju kada je najbolje kožu njegovati C vitaminom, ljeti ili zimi. Kod osjetljive kože, posebno one koja alergijski reagira na sunce, lokalne pripravke sa C vitaminom pametnije je koristiti u hladnije doba godine kako bi se smanjila mogućnost iritacije kože i crvenila. Pušači i oni koji nemaju osjetljivu kožu mogu serume sa C vitaminom, kao i druge preparate koji ga sadrže, primjenjivati cijele godine, najbolje kao noćnu njegu i krenuti tek u kasnijim dvadesetima.

Posted in Blog.